«Джеймс Вебб» надіслав свій перший науковий знімок

Космічний телескоп імені Джеймса Вебба надіслав своє перше повноцінне наукове фото. На ньому в інфрачервоному діапазоні зображене масивне галактичне скупчення SMACS 0723, яке слугує лінзою для світла від набагато більш далекої і тьмяної галактики з раннього Всесвіту. Знімок представив на брифінгу президент США Джо Байден, трансляція відбувалася на сайті NASA.

NASA

SMACS 0723 знаходиться на відстані 4 мільярдів світлових років від нас, але що важливіше, воно лежить між нами і далекою галактикою. Це дає можливість бачити її світло, яке через гравітаційне викривлення матиме вигляд частин дуги, розміщених навколо лінзи. Гравітаційне лінзування збільшує яскравість об'єктів, а тому дає можливість досліджувати тьмяні галактики, світло яких іде з часів раннього Всесвіту.

Зображення отримали за допомогою камери NIRCam, яка працює у ближньому інфрачервоному діапазоні. Це композиція фото на різних довжинах хвиль, які збирали протягом 12 з половиною годин.

Ввечері 12 липня NASA обіцяє опублікувати решту фото з першої наукової серії знімків «Джеймса Вебба».

Досі ми отримували лише тестові зображення, які надсилав телескоп для налаштування своїх наукових інструментів. Однак всі вони були безпрецедентної якості. Наприклад, навігаційний датчик «Джеймса Вебба» зробив найглибше фото неба в інфрачервоному діапазоні, хоч і не призначений для наукових фото. Також ми показували селфі, яке зробив телескоп, його першу зірку і частину галактики Велика Магелланова Хмара, за якими він вирівнював свої дзеркала і прилади.