Супутник Lunar Flashlight завершив місію. Він не вийшов на наукову орбіту

NASA достроково завершила програму супутника Lunar Flashlight, якого відправила шукати кригу на південному полюсі Місяця. Апарату не вдалося вийти на цільову орбіту через збій у роботі двигунів. Про завершення місії NASA повідомила на своєму сайті.

Супутник Lunar Flashlight. NASA / JPL-Caltech

Супутник Lunar Flashlight. NASA / JPL-Caltech

Що це за місія?

Lunar Flashlight — це супутник формату кубсат, який NASA запустила до Місяця у грудні минулого року. Основним завданням Lunar Flashlight було виявити поклади водяної криги на супутнику, яка може знадобитися як ресурс для майбутніх місій. Lunar Flashlight мав працювати на низькій полярній орбіті Місяця, щоб за допомогою лазерів та спектрометрів виявляти лід, який може зберігатися у кратерах південного полюса супутника Землі.

Втім, попри успішний запуск, двигуни Lunar Flashlight виявилися несправними: на третій день польоту NASA виявила, що працює всього один двигун з чотирьох, якого недостатньо для того, аби вивести супутник на потрібну орбіту. Одним з рішень було змінити маршрут Lunar Flashlight та вивести його на високу навколоземну орбіту, звідки супутник міг би облітати південний полюс Місяця. Однак, потрібні маневри для переходу на іншу орбіту здійснити не вдалося, і NASA вирішила завершити місію Lunar Flashlight.

Що буде з супутником?

На думку агенції, причиною відмови двигунів стало сміття, що потрапило у паливопроводи. Прочистити їх вже після запуску, попри спроби, не вдалося. Наразі Lunar Flashlight вже облетів Місяць та рухається назад до Землі. 17 травня він пролетить на відстані 65 тисяч кілометрів від нас. Потім Lunar Flashlight рушить космосом далі та знаходитиметься на орбіті навколо Сонця.

Зв'язок з Lunar Flashlight NASA підтримує і досі, тому можливо, що супутнику знайдуть нове застосування, адже наукова апаратура на його борту не постраждала.

Цього року ще одній місії не вдалося дістатися Місяця — японському модулю Hakuto-R. Через нестачу палива він не зміг здійснити м'яку посадку і розбився об поверхню супутника.