Кубсат Lunar Flashlight не вийде на орбіту навколо Місяця через відмову двигунів

У NASA прийняли рішення змінити цільову орбіту свого кубсата Lunar Flashlight, який відправився для пошуку криги на Місяці. Через несправність трьох з чотирьох двигунів замість полярної орбіти супутника Lunar Flashlight дістанеться лише високої навколоземної орбіти, звідки зможе періодично облітати південний полюс Місяця. Про свої наміри щодо кубсата NASA повідомила на своєму сайті.

NASA

👋 Підпишіться на наш телеграм-канал! А ще у нас є ютуб 🎬

Що це за супутник?

Потенційні поклади водяної криги на Місяці дуже цікавлять астрономів, адже її можна використовувати як ресурс для скорочення витрат місій з майбутнього освоєння Місяця людьми, зокрема для ракетного палива. Втім, досі точних оцінок кількості криги на Місяці отримати не вдалося. Вважається, що вона знаходиться у вічно затінених кратерах на полюсах, де низькі температури створюють так звану «холодну пастку» для летких речовин, що у вигляді криги зберігатиме їх на дні кратера. Частину одного з таких кратерів нещодавно сфотографувала південнокорейська станція «Данурі».

Для вивчення запасів водяної криги на полюсах Місяця 11 грудня рушив і кубсат NASA Lunar Flashlight Він мав шукати кригу за допомогою лазерів та спектрометра у кратерах південного полюса супутника, працюючи на низькій полярній орбіті. Втім, NASA довелося змінити плани Lunar Flashlight.

Що з ним сталося?

Попри успішний запуск та відділення від ракети-носія Falcon 9 компанії SpaceX, вже за три дні після запуску команда місії помітила, що двигуни Lunar Flashlight не забезпечують йому достатньої тяги. З'ясувалося, у кубсата працює всього один двигун з чотирьох. Спершу в NASA намагалися використати роботу одного двигуна та через серію маневрів все ж направити кубсат на цільову орбіту. Втім, і останній двигун став втрачати у продуктивності, не даючи достатньої тяги для виходу на заплановану орбіту.

Тому тепер у NASA вирішили змінити маршрут Lunar Flashlight та вивести його на високу навколоземну орбіту, звідки кубсат зможе раз на місяць облітати південний полюс нашого супутника та збирати потрібні дані. Решта бортових систем кубсата працюють справно, зокрема, він вже протестував свій чотирилазерний рефлектометр, який також допоможе у пошуках криги в тіні кратерів Місяця. Команда Lunar Flashlight вже почала перші маневри зі зміни маршруту кубсата, повідомляє NASA.

Разом з Lunar Flashlight Falcon 9 відправила в космос і перший арабський місяцехід «Рашид» та японський посадковий модуль Hakuto-R, який вже встиг надіслати своє перше фото.