Неандертальці розібрали бурих і печерних ведмедів 300 тисяч років тому

Науковці виявили на археологічній пам'ятці у Франції, яка датована 300-250 тисячами років, кістки бурих та печерних ведмедів зі слідами порізів. У той час на території проживали ранні неандертальці, тож вчені припустили, що це вони розібрали великих тварин з використанням кам'яних знарядь, відмітки від яких і залишилися на кістках. Стаття опублікована у журналі Quaternary Science Reviews.

Кістка ведмедя зі слідами кам'яних знарядь. Nicolas Lateur et al. / Quaternary Science Reviews, 2024

Кістка ведмедя зі слідами кам'яних знарядь. Nicolas Lateur et al. / Quaternary Science Reviews, 2024

На що вказали рештки тварин з людськими слідами?

У печері на Південно-східній частині Франції ще у 90-х роках минулого століття дослідники віднайшли кістки низки тварин, датованих сотнями тисяч років, які зараз взялися повторно ретельно дослідити. З-поміж них частина належала бурому ведмедю (Ursus arctos) та нині вже вимерлому печерному ведмедю (Ursus spelaeus). Щонайменше на 12 кістках збереглися ознаки розбирання тварин на місці, причому не лише зрізання м'яса, а й розчленування, патрання та зняття шкіри кам'яними інструментами.

Науковці зазначають, що їхні результати є ще одним прикладом того, що ранні неандертальці мали значне різноманіття у джерелах їжі та інших ресурсів, як-от шкіри, зокрема полюючи на великих м'ясоїдних тварин.

• На території Африки древні люди ще 3 мільйони років тому розібрали бегемота, як на це вказали сліди на кістках.
  • На пам'ятці віком 1,45 мільйона років виявили рештки родича людини, якого з'їли інші невідомі гомініни.