Трансплантація калу виявилася дієвішою за антибіотики проти кишкової інфекції

Метааналіз від дослідників зі США свідчить, що лікування рецидивів псевдомембранозного коліту, спричиненого бактеріями Clostridium difficile, ефективніше за допомогою трансплантації калу, а не стандартної антибіотикотерапії. Такий висновок опублікований у Кокранівській базі даних систематичних оглядів.

Ілюстрація Clostridium difficile. Controllab

Ілюстрація Clostridium difficile. Controllab

Яку хворобу лікували трансплантацією калу?

Наприкінці минулого року Австралія та США стали першими державами, де офіційно схвалили лікування трансплантацією калу. В обох випадках йшлося про терапію серйозного псевдомембранозного, або антибіотикасоційованого, коліту — потенційно смертельної інфекції, яку спричиняє переважно надмірне розмноження у кишківнику бактерії Clostridium difficile. Зазвичай хвороба виникає як ускладнення після приймання антибіотиків, що порушують здорове співвідношення мікробів у кишківнику. Проте стандартне лікування інфекції передбачає використання інших антибіотиків заради боротьби зі збудником, що може ще більше ускладнити проблему. Трансплантація калу покликана уникнути застосування додаткових антибактеріальних препаратів, особливо при інфекції, що схильна до рецидивів. Наскільки це лікування ефективніше, з'ясовували американські дослідники на чолі з вченим Медичного університету штату Нью-Йорк.

Який ефект виявили у трансплантації калу?

Дослідники провели метааналіз, проаналізувавши шість досліджень, у яких лікували проти псевдомембранозного коліту 320 учасників із рецидивуючим псевдомембранозним колітом. За результатами, у групі трансплантації калу частка людей, у яких не повернулася хвороба протягом восьми тижнів від лікування, була у середньому на 92 відсотки більша, ніж у групах лікування антибіотиком. Дані також вказують, що трансплантація калу може злегка знижувати ризик серйозних побічних ефектів лікування та смертності, однак щодо цього результати неоднозначні.

Який ще потенціал має трансплантація калу