Трансплантація калу знизила тягу до спиртного в алкозалежних

Трансплантація фекальної мікробіоти допомогла хворим на алкоголізм людям знизити споживання алкоголю. Трансплантат містив значну кількість кишкових бактерій Lachnospiraceae та Ruminococcaceae, яких не вистачає залежним. Це плацебо-контрольоване дослідження американських вчених стало першим у своєму роді й опубліковане в журналі Hepatology.

Трансплантація фекальної мікробіоти полягає у перенесенні розведених фекалій здорової людини до шлунково-кишкового тракту хворої, щоб відновити її мікрофлору. Введення препарату здебільшого проводять за допомогою зондів, клізми або капсул. Ідея не нова, як може здатися, вона вже кілька років активно вивчається як можливе лікування цілої низки захворювань, зокрема, порушень роботи шлунково-кишкового тракту, розсіяного склерозу та депресії. Вчені з Університету співдружності Вірджинії вирішили поповнити список ще й алкоголізмом, оскільки більш ранні дослідження на тваринах показали дієвість методу для усунення алкозалежної поведінки.

Як проводили дослід?

Американські вчені вперше провели плацебо-контрольоване дослідження ефективності фекальної трансплантації для лікування алкоголізму в людей. У ньому взяли участь 20 чоловіків віком за 60 років, які мали клінічно діагностовану алкогольну залежність та страждали на алкогольний цироз печінки.

Частині піддослідних вчені ввели за допомогою клізми фекальні транспланти з високим вмістом бактерій Lachnospiraceae та Ruminococcaceae - рівень цих видів бактерій виявився занизьким у пацієнтів з алкоголізмом. Інші пацієнти отримали клізми із плацебо. Після процедури вчені оцінювали психологічні та поведінкові параметри піддослідних через 15 днів та шість місяців.

Як спрацювала трансплантація?

Вчені кажуть, що у дев’яти з десяти пацієнтів, які отримали трансплантати знизилася тяга до спиртного, що підтверджується й аналізом сечі хворих. У контрольній групі, яка отримала плацебо, лише у трьох з десяти чоловіків були схожі результати.

Хоча результати досліду вказують на зв’язок зменшення тяги до алкоголю та трансплантації фекальної мікробіоти, дослідники наголошують, що це тільки перша фаза дослідження. До неї залучено невелику кількість учасників і вона покликана вивчити радше безпечність методу, яка тепер підтвердилася. Щоб упевненіше говорити про ефективність методу для лікування алкоголізму, необхідно провести ще додаткові дослідження.