Телескоп «Джеймс Вебб» розгледів хмари на супутнику Сатурна Титані

Космічний телескоп «Джеймс Вебб» роздивився хмари у північній півкулі найбільшого супутника Сатурна Титані. Це вдалося завдяки його інструменту NIRCam, що працює в ближньому інфрачервоному діапазоні, і робить телескоп достатньо чутливим для дослідження атмосфери Титана. Підтвердження існування на супутнику хмар дозволить краще зрозуміти його клімат, пише на своєму сайті про нові знімки «Джеймса Вебба» NASA.

NASA, ESA, CSA, Webb Titan GTO Team; Alyssa Pagan (STScI)

На цьому знімку можна побачити Титан — єдиний супутник у Сонячній системі, який має щільну атмосферу — у фільтрах інструмента «Джеймса Вебба» NIRCam, які чутливі до нижніх шарів атмосфери (зліва). На знімку справа знімок є композитним з різних фільтрів NIRCam. На фото відмітили деякі особливості поверхні Титана, а зокрема Море Кракена, що вважається метановим морем, темні піщані дюни регіону Белет, а також яскравий регіон Адірі, що має високе альбедо через водяну кригу на поверхні.

NASA, ESA, CSA, Webb Titan GTO Team; Alyssa Pagan (STScI)

На цих світлинах можна побачити еволюцію хмар на Титані за 30 годин в період з 4 по 6 листопада. Фото зібрали зі знімків «Джеймса Вебба», отриманих NIRCam (зліва), а також на інструмент NIRC2 наземного телескопа Кека, що також працює в ближньому інфрачервоному діапазоні. Астрономи сподіваються, що дослідження атмосфери Титана за допомогою потужностей «Джеймса Вебба» допоможе краще зрозуміти кліматичні процеси на супутнику.

Що ще бачив у Сонячній системі «Джеймс Вебб»?

🪐Завдяки телескопу ми побачили кільця Нептуна