Телескоп «Джеймс Вебб» побачив кільця Нептуна

Космічний телескоп «Джеймс Вебб» сфотографував найвіддаленішу від Сонця планету, Нептун, та отримав найчіткіше зображення її кілець. Вперше їх вдалося побачити ще за часів «Вояджера-2», а тепер завдяки «Джеймсу Веббу» вдалося побачити і 6 супутників планети. Про це повідомляє на своєму сайті команда місії.

Спіральна галактика у нижньому лівому куті зображення може бути на відстані близько мільярда світлових років від нас. NASA, ESA, CSA, STScI, Joseph DePasquale (STScI)

Єдиним, кому досі вдалося наблизитися до Нептуна та підтвердити його закільцьованість, був апарат «Вояджер-2», який пролетів повз планету ще у 1989 році. Тепер же кільця із безпрецедентною точністю розгледів інфрачервоний телескоп «Джеймс Вебб» завдяки його камері NIRCam, яка працює у ближньому інфрачервоному діапазоні. Блакитність Нептуну забезпечує переважно метан, але оскільки він добре поглинає інфрачервоне світло, на знімку «Вебба» планета має дещо тьмяний вигляд.

NASA, ESA, CSA, STScI, Joseph DePasquale (STScI)

Але натомість метаново-крижані хмари, які знаходяться вище, встигають відбити сонячне світло, щоб його зміг вловити телескоп — тому на фото Нептун здається трохи смугастим. Яскрава смуга на екваторі може бути ознакою глобальної атмосферної циркуляції на планеті, яка викликає вітри та шторми на Нептуні.

Крім кілець телескоп зміг роздивитися і 6 з 14 відомих супутників Нептуна: Галатею, Ларису, Деспіну, Протея, Наяду і Таласса, а також найбільшого з них — Тритона, який має характерні для знімків «Джеймса Вебба» вісім дифракційних шипів, що виникають через особливості конструкції дзеркал телескопа. Тьмяними плямами на знімок навіть потрапило кілька галактик.

«Джеймс Вебб» не вперше «озирається» на нашу Сонячну систему. Ми розповідали про його перше зображення Марса, а також дві світлини Юпітера, на яких можна побачити туман і полярні сяйва та навіть кількох супутників.