Пташиний грип дістався птахів материкової Антарктиди

Пташиний грип H5N1, який загрожує птахам по всьому світу, вже дістався до птахів материкової Антарктиди. Науковці занепокоєні, що вірус може перейти і на колонії антарктичних пінгвінів, спричинивши масові смерті вразливих птахів. Однак наразі немає способів зупинити пташину пандемію. Про проблему розповів The Guardian.

Антарктичний поморник в Антарктиді. Vivanets / Wikimedia Commons

Антарктичний поморник в Антарктиді. Vivanets / Wikimedia Commons

Хто заразився пташиним грипом?

Пташиний грип підтвердили у двох мертвих поморників (Stercorarius) біля аргентинської науково-дослідної станції на Антарктичному півострові. Інфекцію також запідозрили у кількох інших поморників та мартина Larus dominicanus на тому ж півострові. Це вперше пташиний грип виявили на самому материку, хоч на островах на відстані 1 000 кілометра вірус зустріли ще восени минулого року. Тоді він уразив мартинів, поморників, крячків, альбатросів, пінгвінів та навіть морських котиків і морських слонів. Тепер вчені занепокоєні, що поморники передадуть вірус пінгвінам, що живуть на материку та й без того вразливі до змін середовища.

Із 2021 року по всьому світу, крім Океанії, загинули вже мільйони диких птахів від високозаразного пташиного грипу H5N1. Щоб протидіяти поширенню, у багатьох кутках дикої природи обмежили відвідування туристами, однак імовірно, що вірус найбільше поширюється світом через міграцію птахів. Науковці зазначають, що людина тут може мало чим зарадити, і більшою мірою залишається чекати на природне розв'язання спалаху.

• Пташиний грип також активно шириться серед ссавців у США. І вчені дійшли висновку, що в них, зокрема у лисиць, інфекція може змушувати менше боятися людей, через що у тварин можуть запідозрити сказ.