«Персеверанс» знайшов «звалище» решток своєї посадкової системи на Марсі

Марсохід «Персеверанс» відшукав рештки своєї посадкової системи за два кілометри від місця її падіння. Це, наприклад, дрібні уламки теплозахисного кожуха, які, схоже, віднесло у район дослідження ровера марсіанськими вітрами. Про знайдене «звалище» на панорамних фото «Персеверанса» сміття NASA повідомило у своєму блозі.

Зображення за 13 червня, зроблене на камеру Mastcam-Z. На ньому чітко видно принесене сміття. NASA / JPL-Caltech / ASU

Зображення за 13 червня, зроблене на камеру Mastcam-Z. На ньому чітко видно принесене сміття. NASA / JPL-Caltech / ASU

На початку літа марсохід «Персеверанс» прибув у регіон кратера Єзеро, названий Hogwallow Flats — це місце із мальовничим рельєфом і зручними для буріння породами. І досліджуючи знімки, які дорогою робить ровер на свою камеру Mastcam-Z, вже на 411 сол (або 16 квітня за земним часом) у NASA помітили незвичайно яскравий для марсіанського ландшафту матеріал. Його так і назвали «яскравим матеріалом», оцінивши розмір знахідки у приблизно 15 сантиметрів. За кілька тижнів після цього, 12 червня, коли ровер вже остаточно заїхав у цю місцину та зробив 360-градусний панорамний знімок, вчені відшукали ще більше сміття, яке належало системі входження в атмосферу і посадки ровера.

Зокрема шмат багатошарового ізоляційного матеріалу, імовірно від «небесного крану» (Scy Crane), який допоміг роверу приземлитися у лютому минулого року. Власне цим «яскравим матеріалом», який побачили вперше були рештки майлару, з яких було створено теплоізоляційний шар. Підтверджує здогадку і малюнок з крапочок, який збігається із покриттям. До того ж, що більше вчені отримували від «Персеверанса» фото, тим більше вони знаходили уламків. Причому на частині зображень можна помітити, яка деякі уламки переміщуються з одного місця в інше протягом тижня. Втім, цікаво інше — як матеріал віднесло за два кілометри від місця, де розбилася посадкова система?

NASA / JPL-Caltech / ASU

Знайшовши достатньо сміття, а зокрема значно пошарпану частину сітки, яка також належить системі «Небесного крана», дослідники дійшли висновку, що Hogwallow Flats є природним місцем «збору сміття», куди його заносить марсіанськими вітрами. Тож тепер доводиться переглядати зображення, щоб дізнатися, чи не могли уламки вплинути на зібрані «Персеверансом» у цій області зразки.

Рештки сітки, з огляду на стан яких можна сказати, що на неї значно вплинули зовнішні сили. NASA / JPL-Caltech / ASU

Рештки сітки, з огляду на стан яких можна сказати, що на неї значно вплинули зовнішні сили. NASA / JPL-Caltech / ASU

Сміття у космічних місіях є звичною справою. Рештки «Марс 2020» помічали і за допомогою дрона Ingenuity, який у польоті знайшов парашут, який допоміг їм з ровером приземлятися на Червоній планеті.

Як справи у «Персі»?

🌊 🪨Наразі він дістався дельти давньої марсіанської річки у кратері Єзеро та навіть взяв зразки порід звідти

❌ А поруч лишив для планетологів своїм лазером мітку, щоб можна було постежити за зміною положення каміння

🎂 А до річниці роботи марсохода на Червоній планеті у нас є текст «Наполегливий ровер».