«Персеверанс» лишив відмітку на марсіанському камені для планетологів

За допомогою лазера інструмента SuperCam на борту марсохода «Персеверанс» вчені залишили мітку на марсіанському камені. Це три точки, які можна вважати літерою «L», що знадобляться у майбутньому планетологам, які захочуть постежити за зміною положення каменів, з яких «Персеверанс» збиратиме зразки для повернення на Землю. Про перший досвід малювання графіті для марсохода, команда NASA повідомила у своєму блозі.

Відмітка має висоту у 2,5 міліметра та довжину в один міліметр. NASA / JPL-Caltech / LANL / CNES / IRAP

Завдяки інструменту SuperCam «Персеверанс» може проводити аналіз хімічного та мінерального складу гірських порід Червоної планети за допомогою пари лазерів і чотирьох спектрометрів. Цього разу ці лазери вирішили спробувати використати для того, щоб марсохід міг лишити на одному з марсіанських каменів слід, який у майбутньому допоміг би планетологам відстежувати зміни в їхньому положенні. Тому команда «Персеверанса» створила для алгоритмів ровера код, який дав йому можливість лишити на камені слід — літеру «L», що складається з трьох точок, на кожну з яких витратили по 125 лазерних імпульсів.

Автор цієї статті у блозі «Персеверанса», головний дослідник команди Роджер Вінс (Roger Wiens), також розповів, що ідея використати лазер для «графіті» на Марсі вже виникала, щоправда із ровером «К'юріосіті», який також має лазер у своєму наборі інструментів для дослідження поверхні Червоної планети. Однак тоді створений для цього алгоритм марсоходу не знадобився.

До речі, це той самий камінь, з якого «Персеверанс» нещодавно зібрав черговий зразок. Названий Skinner Ridge, він знаходиться у дельті давньої марсіанської річки у кратері Єзеро. А лазери SuperCam марсохід також використовував не лише для марсіанських порід — фізикам за їхньою допомогою вдалося виміряти на Марсі швидкість звуку.