«Персеверанс» пробурив камінь у дельті давньої марсіанської річки

«Персеверанс» зібрав зразки ґрунту в дельті давньої марсіанської річки, що в кратері Єзеро. Знімки ровера підтвердили, що йому вдалося пробурити у породі та законсервовувати майже 7-сантиметровий керн породи. Про це розповіла команда місії у блозі NASA.

NASA / JPL-Caltech / ASU

Цієї весни марсохід «Персеверанс», який минулого року приземлився у кратері Єзеро, відправився у місце, де на думку геологів, знаходиться річкова дельта, у якій могли зберегтися мікроорганізми, що населяли Марс мільярди років тому. Після прибуття команда ровера запланувала зібрати зразки порід, і тепер «Персеверанс» знайшов вдалий камінь, з якого взяв зразок довжиною 6,7 сантиметра — найдовший за всю місію, повідомляють у NASA.

Skinner Ridge, де видно місце буріння і знятого матеріалу поруч. NASA / JPL-Caltech

Skinner Ridge, де видно місце буріння і знятого матеріалу поруч. NASA / JPL-Caltech

Перед тим, як обрати потрібний шмат породи, яка б підійшла для буріння, дослідники шукали підхожу за розміром і поверхнею по фото, що їх висилав ровер. Обравши камінь, що отримав назву Skinner Ridge, попередньо «Персеверанс» зняв частину матеріалу з поверхні. Так з'ясувалося, що порода містить різні стратифіковані шари всередині, і зокрема тому є цікавою для збирання зразків. Тож поруч ровер пробурив отвір та взяв зразок.

Місце, зішліфоване з каменя. NASA / JPL-Caltech

Місце, зішліфоване з каменя. NASA / JPL-Caltech

І хоча «Персеверанс» всього трохи більше року знаходиться на Марсі, він вже встиг показати, що у кратера Єзеро, де він висадився, дійсно було водне минуле. А більше про рік роботи ровера ми розповідали у нашому матеріалі «Наполегливий ровер» до річниці його прибуття.