NASA припинила спроби розгорнути сонячні панелі станції «Люсі»

Команда місії з дослідження троянських астероїдів Юпітера «Люсі» більше не намагатиметься розгорнути одну з сонячних панелей станції. Остання спроба наприкінці минулого року не призвела до жодних результатів, тоді як згідно з даними від «Люсі», сонячна панель і в нерозгорненому до кінця стані здатна виробляти достатній рівень потужності. Про своє рішення NASA повідомляє у блозі, присвяченому станції «Люсі».

Southwest Research Institute

Хто така «Люсі»?

Космічний апарат Lucy («Люсі») отримав свою назву на честь скелета австралопітека афарського жіночої статі Люсі, адже NASA планує відправити станцію вивчати примітивні тіла Сонячної системи — троянські астероїди Юпітера. Так само, як скелет Люсі презентує важливу віху в еволюції людини, астероїди навколо Юпітера можуть нести інформацію про те, як формувалася Сонячна система. Троянськими їх називають через те, що гравітаційні сили Юпітера і та Сонця змушують їх завжди лишатися або попереду, або позаду газового гіганта.

Для «Люсі» NASA запланувало 12-річну подорож, протягом якої вона відвідає вісім астероїдів. До найпершого, астероїда головного поясу (52246) Дональдджохансон, вона дістанеться орієнтовно 20 квітня 2025 року. Більше про маршрут станції можна прочитати у нашій новині, присвяченій підготовці до запуску «Люсі».

Що сталося з її сонячними панелями?

У подорожі «Люсі» її мають живити дві сонячні панелі загальною площею у 51 квадратний метр. З мису Канаверал станція рушила у складеному стані в ракеті-носії Atlas V 401, щоб потім у польоті панелі розгорнути. Однак вже наступного дня після запуску «Люсі» у космос з'ясувалося, що одна з двох її сонячних панелей не змогла розгорнутися. І хоча вона все ж виробляла енергію для станції, команда місії мала сумніви, чи не вплине незафіксований стан сонячної панелі на експлуатацію і маневрування півторатонного апарата.

Тож весною минулого року NASA прийняло рішення знову запустити двигуни, які регулюють стропи, що мали затягнути і розгорнути панель. Кілька етапів операції тривали з початку травня до середини червня та дали «Люсі» розгорнути панель до рівня між 353 і 357 градусами з 360 необхідних. Затим спроби припинили через втрату зв'язку зі станцією через її положення відносно Сонця на одному з етапів польоту.

Що планує NASA?

Згідно з новим повідомленням NASA, ще одна спроба розгорнути сонячні панелі станції відбулася 13 грудня 2022 року. Однак вона викликала лише незначні зрушення панелі. При цьому наземні випробування показували, що спроби розгортання були найефективнішими під час наближення «Люсі» до Сонця, що її нагрівало. Зараз же «Люсі» вже знаходиться на відстані 197 мільйонів кілометрів від Сонця та продовжує рухатися далі від нього на швидкості 35 кілометрів на годину. Тому агентство знову прийняло рішення не чіпати сонячні панелі станції. Можливо, спроби повторять під час другого гравітаційного маневру «Люсі» із Землею, який запланували на 12 грудня 2024 року. А доти команда місії продовжить стежити за станцією, зокрема під час першого запуску головного двигуна «Люсі», який відбудеться у лютому 2024.

Новини від «Люсі»?