Станція «Люсі» завершила розгортання сонячних панелей

Команда космічної станції з вивчення троянських астероїдів «Люсі» оголосила про завершення розгортання однієї з її сонячних панелей. Їй не вистачило трьох градусів до повного розгортання, однак як пише NASA у своєму блозі, цього достатньо, щоб стабілізувати станцію для подальшого польоту до захоплених Юпітером астероїдів.

Lockheed Martin

Восени минулого року NASA запустило першу в історії місію з дослідження троянських астероїдів Юпітера, тобто астероїдів, які «застрягли» у резонансі 1:1 із планетою-гігантом. За допомогою «Люсі» у них сподіваються відшукати підказки до ранньої історії формування Сонячної системи.

Однак невдовзі після запуску з'ясувалося, що друга сонячна панель станції розгорнулася всього на 345 із потрібних 360 градусів. NASA розглядало варіанти залишити її у такому положенні, адже кількості енергії, яку вона збиралася від Сонця, було достатньо. Втім, згодом з'явилися побоювання щодо того, що коли «Люсі» запустить свій двигун, то масив панелей може пошкодитися і позбавити станцію головного джерела енергії. Тож з 6 травня по 16 червня команда місії розпочала багатоетапну операцію з розгортання панелей.

Для розгортання сонячних панелей інженери пробували сильніше затягнути строп, посилаючи моторам багато коротких команд. За їхніми оцінками, з майже семи метрів його довжини, необхідно було затягнути приблизно 50-100 сантиметрів. І нарешті зараз «Люсі» досягла розгортання між 353 і 357 градусами з 360 необхідних, що завдяки сильнішому натягу, стабілізує її. NASA впевнені, що цього буде достатньо для подальшої роботи станції. Принаймні до 16 жовтня, коли спроби з розгортання будуть неможливими через положення «Люсі» відносно Сонця, яке унеможливлює зв'язок з нею з Землі.

21 червня «Люсі» здійснила свій другий гравітаційний маневр для коригування траєкторії. До своєї мети — троянських астероїдів — вона добереться 2025 році. Більше про маршрут «Люсі» та її ім'я ми розповідали у новині про її запуск. А також разом з нею дивилися на місячне затемнення та зоряне небо.