«Габбл» побачив подвоєння «хвоста» у протараненого астероїда Діморф

Космічний телескоп «Габбл», спостерігаючи за наслідками тарана астероїда Діморф, став свідком подвоєння хвоста, що простягнувся за ним. Це шлейф матеріалу, який викинуло з астероїда після зіткненням із зондом DART. І за тиждень після зіткнення він поділився надвоє, що ще більше зробило його схожим на кометний. Знімками NASA поділилося на своєму сайті.

Порівняння знімків астероїда 8 та 11 жовтня, на яких видно, як розсіюється і тьмянішає вже подвоєний хвіст Діморфа.  NASA, ESA, STScI, Jian-Yang Li (PSI);  Joseph DePasquale

Порівняння знімків астероїда 8 та 11 жовтня, на яких видно, як розсіюється і тьмянішає вже подвоєний хвіст Діморфа. NASA, ESA, STScI, Jian-Yang Li (PSI); Joseph DePasquale

26 вересня людство вперше спробувало штучно змінити орбіту космічного тіла — астероїда Діморф. У ході місії DART (Double Asteroid Redirection Test) зонд протаранив астероїд, що змусило його уповільнити своє обертання навколо сусіднього астероїда Дідима аж на 32 хвилини. І за тараном спостерігав зокрема і космічний телескоп «Габбл», який побачив і масштабний викид з астероїда матеріалу, що витягнувся у кометоподібний хвіст. Повторні спостереження за останні кілька тижнів показали, що хвіст роздвоївся, а затим став тьмянішати та розширюватися. Подібне помічали за кометами та активними астероїдами.

Всього «Габбл» провів 18 спостережень за Діморфом, що дозволило побачити, що роздвоєння сталося між 2 і 8 жовтня, тобто протягом двох тижнів після того, як астероїд протаранив DART. Дослідження цього пилового шлейфа допоможуть краще зрозуміти, як ідея NASA із захисту Землі від астероїдної загрози, впливає на самі астероїди.

Хвіст за Діморфом бачили і телескопи комплексу SOAR. Викинутий з астероїда матеріал простягнувся на 10 тисяч кілометрів