Кубсат надіслав перші фото протараненого DART астероїда

Італійський супутник LICIACube надіслав свої перші фото протараненого зондом DART астероїда. Супутник відправився у космос разом із зондом спеціально для цього — обстежити наслідки для Діморфа, що пережив зіткнення. Адже сам зонд, який мав його штовхнути, поплатився за це своїм життям. Фото NASA опублікувало на своєму сайті.

На цих фото можна побачити астероїд Діморф за кілька годин після зіткнення: шлейф викинутих уламків астероїда, збільшення його яскравості. За зіткненням астрономи спостерігали також і з наземних телескопів, однак щоб точно дізнатися, чи вдався задум змінити астероїду орбіту, знадобиться ще кілька тижнів. Фото отримані з відстані від 70 до 56 кілометрів між кубсатом LICIACube та Діморфом.

Місія DART (Double Asteroid Redirection Test) відправилася у космос в листопаді 2021 для того, щоб протестувати можливість захисту Землі від потенційно небезпечних астероїдів. Однак сам зонд для тарана не був один — разом з ним до подвійного астероїда (65803) Дідим відправився італійський кубсат LICIACube, який відділився від зонда раніше, щоб зі сторони спостерігати за всім процесом.

Порівняння вигляду астероїда до та після зіткнення з відстані у 1020 кілометрів. Він пояскравішав. ASI / NASA.

Нещодавно в NASA нарахували тисячний навколоземний астероїд за останні 50 років. А якщо плутаєте астероїди з метеоритами, а метеори з метеороїдами, то розібратися допоможе наш матеріал «Малі тіла Сонячної системи і де їх шукати».

Останні хвилини зонда DART перед зіткненням. JHU Applied Physics Laboratory / YouTube