Зонд DART протаранив свій перший астероїд. Це програма захисту планети

Космічний зонд DART врізався в свій перший астероїд у рамках тестування системи захисту Землі. Це 160-метровий астероїд Діморф з подвійної системи. На ньому зонд мав лишити кратер та змінити період обертання Діморфа навколо його сусіднього астероїда Дідима. Трансляція доступна на YouTube-каналі NASA.

Місія DART (Double Asteroid Redirection Test) відправилася у космос в листопаді 2021 для того, щоб протестувати можливість захисту Землі від потенційно небезпечних астероїдів. І сьогодні о 2:15 за київським часом зонд протаранив свою першу ціль — астероїд Діморф діаметром в 160 метрів. 570-кілограмовий DART врізався в астероїд на швидкості 22 530 кілометрів на годину з метою змінити його орбіту. Чи вдалося йому це, за кілька тижнів скажуть спостереження за супутником астероїда Дідимом — через DART Діморф має на 10 хвилин зменшити свій період обертання навколо нього.

Система знаходиться на відстані 11 мільйонів кілометрів від Землі, але не є небезепечною. Очікується, що DART лишив на Діморфі кратер, а перевірити це зможе кубсат LICIACube, який має пролетіти повз астероїд та отримати знімки його поверхні.

Трансляція зіткнення. NASA / YouTube

Що літає біля Землі?

☠️ Нещодавно зі списку небезепечних для нас астероїдів викреслили 80-метровий 2021 QM1. Тож ні у 2025, ні у наступні принаймні 100 років його можна не чекати

🌆Так само і Апофіс більше не загрожує ні у 2068 році, ні у найближче століття

📻А радіообсерваторія Аресібо уточнила характеристики поміченого всього за день до зближення з Землею астероїда 2019 OK. Він повернеться у 2093

А взагалі в NASA нарахували тисячний навколоземний астероїд за останні 50 років. Але якщо плутаєте астероїди з метеоритами, а метеори з метеороїдами, то розібратися допоможе наш матеріал «Малі тіла Сонячної системи і де їх шукати».

Фото в анонсі: NASA / Johns Hopkins APL / Steve Gribben