За протараненим Діморфом помітили хвіст уламків у 10 тисяч кілометрів

Телескоп SOAR зафіксував слід уламків за протараненим зондом DART астероїдом Діморф. Викинутий з його поверхні матеріал простягнувся на 10 тисяч кілометрів. Аналіз хвоста також допоможе уточнити вплив на астероїд тарана, пише обсерваторія на своєму сайті.

Викинутий з астероїда матеріал мало чим відрізняється від хвоста комети, пишуть астрономи, адже також витягується через дію сонячного вітру. CTIO / NOIRLab / SOAR / NSF / AURA / T. Kareta (Lowell Observatory), M. Knight (US Naval Academy)

👋Підпишіться на нас у Instagram, Facebook, Twitter, Telegram або Viber!

Обсерваторія SOAR (Southern Astrophysical Research) допомогла отримати знімки астероїда Діморф. Його нещодавно протаранив космічний зонд DART у рамках тестування програми з захисту Землі від астероїдної загрози. Обсерваторія сфотографувала довгий слід з уламків матеріалу, який Діморф втратив після тарану. Слід простягнувся на 3,1 кутової хвилини, що відповідає приблизно 10 тисячам кілометрів від точки удару.

Як пишуть у пресрелізи обсерваторії про фото, SOAR вдалося доволі детально зафіксувати структуру і масштаби такого наслідку зіткнення Діморфа з DART, що допоможе уточнити, як на астероїд вплинув таран, та чи ефективний такий задум для захисту від астероїдів.

Також астероїд після зіткнення сфотографував і супутник зонда DART LICIACube, і навіть відомі космічні телескопи «Габбл» і «Джеймс Вебб» — для них Діморф став першою спільною ціллю, за якою вони спостерігали одночасно.