Дрон допоміг створити умови мікрогравітації для експериментів

Британська компанія Gravitilab продемонструвала квадрокоптер, який можна використовувати для створення умов мікрогравітації. Він здіймається на висоту 600 метрів та скидає капсулу, яка на п'ять секунд може забезпечити умови невагомості. Про успішний експеримент повідомляє видання Space.com

Gravitilab

Навіщо потрібен такий дрон?

Сьогодні вчені-експериментатори з найрізноманітніших галузей дійшли того, що їхні дослідження може обмежувати і земна гравітація. Наприклад, біологи прагнуть вивчати, як мікрогравітація — стан, у якому викликане гравітацією прискорення незначне, — впливатиме на мікроорганізми. Матеріалознавці шукають способів виготовляти щось в умовах зниженої гравітації, що знадобиться для освоєння космосу. А фізики прагнуть позбутися впливу гравітації, аби помітити мікроскопічні явища у поведінці окремих атомів або субатомних частинок.

Втім, вивезти свій експеримент на Міжнародну космічну станцію є дорогою справою. Дещо дешевшим є запуск експериментів у вільне падіння на літаках (reduced-gravity aircraft) та у верхні шари атмосфери на метеорологічних ракетах. Також вчені можуть використовувати башти вільного падіння (drop tower), яких, однак, в світі не так багато. Щоб спростити доступ науковців до мікрогравітації, британська компанія Gravitilab запропонувала використовувати для цього дрон.

Що це за дрон?

Як пише Space.com, Gravitilab модифікувала квадрокоптер, щоб він міг підіймати корисне навантаження на висоту 600 метрів. Звідти дрон скидатиме спеціально розроблену капсулу, яка міститиме експерименти, що на 5 секунд забезпечить умови мікрогравітації. За словами компанії, їхньою метою є створювати часткову невагомість протягом 20 секунд.

Мікрогравітаційні експерименти