Астероїд розміром з 20-поверхівку помітили через два дні після зближення з Землею

Астероїд 2023 NT1 шириною до 60 метрів пролетів повз Землю на меншій відстані, ніж відстань до Місяця, та лишився непоміченим. Його зафіксували лише через два дні, а доти — він був засвітлений сонячним світлом. Характеристики астероїда подані у Базі даних малих тіл JPL NASA.

Траєкторія астероїда 2023 NT1. Білим — орбіта Місяця. Tony Dunn / Twitter

Траєкторія астероїда 2023 NT1. Білим — орбіта Місяця. Tony Dunn / Twitter

Що, якби він зіткнувся з нами?

2023 NT1 на швидкості 23,8 кілометра на секунду наблизився до Землі 13 липня на відстань у чверть відстані від нашої планети до Місяця. Першим астероїд помітили за допомогою системи телескопів ATLAS, а потім його вже мали змогу спостерігати й інші обсерваторії.

Розмір астероїда 2023 NT1 лежить у діапазоні від 26 до 59 метрів, і якби він не оминув Землю, то міг би утворити на Землі кратер діаметром у два кілометри, як наприклад, Аризонський кратер. 2023 NT1 потрапив до списку потенційно небезпечних для Землі астероїдів. Наступне зближення з ним очікують у липні 2026 року — тоді астероїд пройде на відстані, у 19,5 раза більшій за відстань до Місяця.

Раніше ми розповідали про астероїд 2019 OK, який помітили всього за день до зближення з Землею. Його також приховав від астрономів надто тьмяний колір та повільний рух.