Зоологи описали 20 нових видів мадагаскарських жаб

Міжнародна група науковців описала одразу 20 раніше невідомих видів і чотири підвиди мадагаскарських жаб. Це вдалося завдяки тривалому дослідженню, яке охоплювало генетичний аналіз понад тисячі музейних експонатів та диких земноводних, а також вивчення морфології сотень інших тварин. Відповідну статтю оприлюднили у журналі Megataxa.

Одна з нещодавно описаних мадагаскарських жаб. ‪Mark D. Scherz et al. / Megataxa, 2022

Одна з нещодавно описаних мадагаскарських жаб. ‪Mark D. Scherz et al. / Megataxa, 2022

Чим цікаві тварини?

Група науковців із Європи, США та Мадагаскару оприлюднили дослідження по мадагаскарських жабах (Mantidactylus), яке стало кульмінацією 30-річної роботи. Вони описали 20 нових видів і чотири підвиди цих маленьких, переважно коричневих амфібій, що населяють вологі ліси острова. Однак про біологію й екологію більшості з них майже нічого не відомо. Їхні новоотримані назви увічнюють, серед іншого, імена дослідників та інших небайдужих людей, які сприяли дослідженню, острів Мадагаскар, місцеві народи та їхню мову, фізичні риси самих жаб та їхню таємничість.

Цікаво, що підрід Brygoomantis, до якого належать описані види, раніше складався усього з 14 описаних видів. Однак, ДНК-дослідження свідчили, що їхнє різноманіття, як і інших мешканців острова, могло бути суттєво недооціненим (про це говорить і те, що з 2009 року на Мадагаскарі знайшли 130 нових видів земноводних, про що пишуть автори у статті).

Як знайшли стільки нових жаб одночасно?

Зовнішньо описані мадагаскарські жаби дуже схожі, тож лише за виглядом їх було б вкрай важко розрізнити, хоча науковці реєстрували найменші відмінності у зовнішності сотень жаб та їхню вокалізацію. Але вчені використали комбінований підхід, який охоплював новітній генетичний аналіз: вивчення ДНК, добутої з 23 музейних експонатів, а також з 1 305 особин жаб, знайдених по всьому Мадагаскару. Все допомогло не лише описати невідомі раніше види, а й виокремити їх у вісім клад.