Південний полюс Марса заселили нові колонії марсіанських «павуків»

Прихід весни на південний полюс Марса приніс танення криги й нові колонії марсіанських «павуків» — темних утворень на поверхні, які за формою нагадують павукоподібних. Найбільше «павуків« зараз зібралося між хребтами регіону, який має назву «Місто інків». Але вони вже ширяться далі, про що говорить нова світлина Марса від орбітального апарата «Марс-експрес». Знімок опублікувала Європейська космічна агенція (ESA).

«Місто інків» на світлині «Марс-експрес». ESA / DLR / FU Berlin

«Місто інків» на світлині «Марс-експрес». ESA / DLR / FU Berlin

Звідки з'являються «павуки»?

«Павучі нашестя», одне з яких і спостерігав «Марс-експрес», виникають внаслідок потепління. З приходом весни починає такнути крига з вуглекислого газу, що за зиму відкладається на глибині приблизно метра від поверхні планети. Утворений вуглекислий газ поступово накопичується під землею, а потім проривається нагору, викидаючи з собою і темний пил з підземних шарів.

Так виникають «павучі» візерунки діаметром від 45 метрів до кілометра, які лишаються на Марсі до наступних холодів. Для космічних апаратів це явище є можливістю отримати яскраві світлини, а для науковців, які вивчають Марс, «павуки» допомагають розуміти клімат планети й особливості марсіанського рельєфу.

Зображення «павуків», яке раніше зробив інший апарат — Trace Gas Orbiter. ESA / TGO / CaSSIS

Зображення «павуків», яке раніше зробив інший апарат — Trace Gas Orbiter. ESA / TGO / CaSSIS

• Раніше «Марс-експрес» взяв участь у створенні детального зображення найбільшого марсіанського лабіринту — Лабіринту Ночі.