Вимерлий кит зазіхнув на титул найважчої тварини в історії Землі

Новий вид китоподібних, рештки якого виявили у Перу, міг сягати масою до 340 тонн, перевершуючи синього кита. Це означає, що він може бути найбільшою твариною, що колись жила на Землі. Про знахідку повідомляють європейські та перуанські дослідники у журналі Nature.

Художня реконструкція Perucetus colossus. Alberto Gennari

Художня реконструкція Perucetus colossus. Alberto Gennari

Яким був гігантський кит?

Дослідники Державного природничого музею в Штутгарті, Пізанського університету та Музею природничої історії в Лімі звернули увагу на рештки китоподібної тварини, що останні роки зберігалися в музеї Ліми. Їхній вік оцінили приблизно в 39 мільйонів років. Вивчаючи структуру кісток, науковці дійшли висновку, що весь скелет мав масу в 5,3-7,6 тонни, що приблизно у два рази перевищує масу кісток синього кита (Balaenoptera musculus) — тварини, яка вважається найбільшою з живих і вимерлих видів.

Порівняння скелету та розмірів тіла людини, Perucetus colossus, синього кита та іншого вимерлого кита з Перу Cynthiacetus peruvianus. Florent Goussard; Imaging and Analysis Centre at the Natural History Museum in London; Marco Merella and Rebecca Bennion

Порівняння скелету та розмірів тіла людини, Perucetus colossus, синього кита та іншого вимерлого кита з Перу Cynthiacetus peruvianus. Florent Goussard; Imaging and Analysis Centre at the Natural History Museum in London; Marco Merella and Rebecca Bennion

Беручи за основу збережені рештки та порівнюючи їх із кістками сучасних видів, вчені змоделювали зовнішність вимерлого кита. Імовірно, він сягав у довжину 20 метрів, мав маленьку голову, порівняно до решти тіла, та жив близько до берега. Важив він від 85 до 340 тонн, хоч вчені називають імовірнішою вагу у близько 180 тонн. Для порівняння, у середньому сині кити важать 100-110 тонн, а найважчий із коли-небудь зареєстрованих мав близько 190 тонн. Зважаючи на це, палеонтологи дали назву новому китоподібному Perucetus colossus, що можна перекласти як «перуанський кит колосальний». Вони вважають цілком імовірним, що цей кит був найважчою твариною на планеті в усі часи.