Критичний витік палива, який унеможливив посадку модуля «Перегрін» на Місяць, стався через незакритий клапан у рушійній системі. Він мав би закритися після першого спрацьовування, коли модуль відділився від ракети-носія, але не зміг, призвівши до руйнування резервуарів у рушії. Про це розповіла у твітері компанія Astrobotic Technologies, яка розробляла «Перегрін».
Як один клапан призвів до витоку палива?
Клапан, що не міг закритися, розділяв резервуар із окиснювачем та гелієм, який слугував витісняючим газом для палива, щоб підтримувати його постійний потік до двигуна. Відкритий клапан призвів до викиду гелію під високим тиском, що підняло тиск у резервуарі з окиснювачем й розірвало його. Після першого запуску рушійної системи невдовзі після того, як «Перегрін» від'єднався від ракети-носія «Вулкан», цей клапан мав би закритися. Однак, через збій гелій почав викидатися під високим тиском, підвищуючи цим тиск у резервуарі з окиснювачем, що повністю зруйнувало його. Наразі це основна теорія Astrobotic Technologies, але компанія продовжує розслідування. Поки «Перегрін» продовжує політ на залишках палива, щоб компанія могла зібрати більше даних про апарат, які стануть у пригоді для наступних місій. «Перегріну» навіть вдалося надіслати ще одне своє селфі з відстані 308 тисяч кілометрів від нас — всього за приблизно 80 тисяч кілометрів від Місяця. На світлині видно фрагмент Землі та одну з опор апарата, якою він мав приземлятися на Місяць 23 лютого.
- «Перегрін» мав стати першим приватним апаратом, що здійснить посадку на Місяць. Раніше це не вдалося японському модулю Hakuto-R.
Оновлено 13.01 о 12:49: У першій версії новини ми написали, що гелій використовувався як паливо, що є помилкою. Гелій на модулі використовували як витісняючий газ для контролю тиску. Ми приносимо вибачення за помилку