Станція «Юнона» втратила світлини Юпітера через перегрівання камери

Космічна станція «Юнона» втратила понад 200 світлин, які отримала під час свого останнього зближення з Юпітером. Команда місії зафіксувала аномальне підвищення температури JunoCam, однак причину збою виявити не вдалося. Для камери подібна поламка стається вдруге, повідомляє на своєму сайті NASA.

Одна із вцілілих після збою світлин. Це південна півкуля Юпітера, яку JunoCam зафіксувала з висоти 124 735 кілометрів над планетою. NASA / JPL-Caltech / SwRI / MSSS

Яка місія «Юнони»?

Головною дослідницею найбільшої планети Сонячної системи — газового гіганта Юпітера — вже шостий рік є станція «Юнона». Зараз вона працює у рамках своєї розширеної місії, що триватиме, за планами NASA, до 2025 року. У ході неї «Юнона» дослідить найбільші супутники Юпітера — Ганімеда, Європу та Іо.

Для роботи на борту станції знаходиться 10 наукових інструментів, що дозволяють «Юноні» вивчати магнітосферу та склад атмосфери Юпітера, потоки енергетичних частинок навколо, а також отримувати детальні фото поверхні і планети, і її супутників за допомогою камери видимого світла JunoCam. Вона і зазнала збою під час останнього, 48 за рахунком, зближення з Юпітером.

Що трапилось з камерою?

22 січня, під час обльоту Юпітера, команда місії зафіксувала аномальне підвищення температури камери після її включення при підготовці до зближення з планетою. Аномалія тривала 23 години, а внаслідок цього 214 світлин, які отримала «Юнона», виявилися непридатними для використання. Із камерою це трапляється вдруге — минулого разу, під час наближення до Юпітера, у бортові системи станції потрапили заряджені частинки, які також спричинили аномалію в її роботі, але не призвели до значної втрати зібраних даних.

Як і після минулого збою, після усунення аномалії камера повернулась до нормальної роботи. Наразі команда місії працює над пошуком причини поламки та не планує припиняти її роботу. 49 обліт Юпітера «Юнона» має здійснити 1 березня.

Облітаючи планету-гіганта