Риби-пилки у Флориді стали викидатися на берег у хаотичному борсанні

У Флориді звичайні пилкорили з родини риб-пилок почали масово хаотично борсатися на мілині, викидаючись на берег і доводячи себе до загибелі. З жовтня минулого року зареєстрували вже понад сотню подібних випадків, у результаті яких загинуло щонайменше 32 тварини. Що призвело до дивної поведінки, науковці достеменно не знають, але занепокоєні, що скорочення пилкорилів може суттєво вплинути на місцеву екосистему. Про випадки розповів Live Science.

Cricket Desmarais / Facebook

Що відомо про випадки?

Розтин померлих пилкорилів (Pristis pectinata), що викинулися на берег, не виявив жодних ознак бактеріальної чи вірусної інфекції, яка б могла пояснити дивну поведінку тварин.

Дослідники також неодноразово відбирали зразки води, однак не помічали суттєвих відхилень у її якості чи рівнях важливих неорганічних та органічних речовин. Щоправда, тести показали, що у воді помітно побільшало одноклітинних водоростей диноглафелят із роду Gambierdiscus. Вони відомі здатністю утворювати нейротоксини, небезпечні для тварин і людей. Тож можливо, що саме вплив цих речовин зумовив порушення поведінки у риб-пилок.

Щоб врятувати риб, Національне управління океанічних і атмосферних досліджень США (NOAA) розробило проєкт з поміщення уражених тварин у карантин та їх реабілітацію з надією повернути риб після лікування у природне середовище.

• Нерідкісні випадки, коли на берег викидаються дельфіни. І вчені, що вивчали мозок тварин, запідозрили, що у цьому може бути винна недуга, подібна до хвороби Альцгеймера у людей.