Навколо Юпітера відшукали 12 нових супутників

Астрономи відкрили ще 12 супутників Юпітера. Тепер їх у планети-гіганта нараховують 92. Оновлений список супутників Юпітера з їхніми характеристиками доступний на сайті Центру малих планет.

Орбіти супутників Юпітера, вид зверху. Scott S. Sheppard

Орбіти супутників Юпітера, вид зверху. Scott S. Sheppard

Якими є нові супутники?

Окрім статусу найбільшої планети Сонячної системи, Юпітер володіє і найбільшою кількістю супутників, що продовжує рости. За останні два роки за допомогою наземних обсерваторій астрономи відшукали ще 12 нових. Їхні розміри оцінюють від 1 до 3 кілометрів, тож навіть не всі з них отримають офіційні імена, згідно з правилами Міжнародного астрономічного союзу. Їм потрібно від 550 до понад 700 днів, щоб здійснити навколо Юпітера оберт — 9 з 12 відкритих тіл потрапили до числа 71 найвіддаленішого супутника планети.

Вигляд орбіт супутників Юпітера збоку. Червоним позначена група ретроградних нерегулярних супутників Юпітера (Ананке, Карме та Пасіфе), рожевим — найбільші супутники Юпітера Іо, Європа, Ганнімед та Каллісто, синім — супутники групи Гімалії, зеленим — відкритий 2018 року супутник Валетудо, жовтим — нерегулярний супутник Фемісто, а блакитним — супутник Carpo. Scott S. Sheppard

Вигляд орбіт супутників Юпітера збоку. Червоним позначена група ретроградних нерегулярних супутників Юпітера (Ананке, Карме та Пасіфе), рожевим — найбільші супутники Юпітера Іо, Європа, Ганнімед та Каллісто, синім — супутники групи Гімалії, зеленим — відкритий 2018 року супутник Валетудо, жовтим — нерегулярний супутник Фемісто, а блакитним — супутник Carpo. Scott S. Sheppard

Що ми знаємо про оточення Юпітера?

🌋На найближчому до Юпітера галілеєвому супутнику Іо нещодавно застали багатомісячне виверження вулкана