Марсохід «К'юріосіті» відмовився їхати через піщаний насип

Команда ровера «К'юріосіті» намагається знайти спосіб провести його через перевал Паратейпуй — складної, але цікавої своїми схилами і геологічними шарами місцевості. Зараз «К'юріосіті» зіткнувся з піщаним насипом та вимкнув свій двигун, забуксувавши у піску. У блозі марсохода науковці пишуть, що планують відвести його дещо вбік та спробувати знову.

Нещодавно «К'юріосіті» розпочав свій 11 рік на Червоній планеті та рушив у шлях так званим перевалом Паратейпуй (Paraitepuy Pass). Це складна місцевість із великою кількістю каменів і піску, за ландшафтом якої «К'юріосіті» спостерігає за допомогою своїх камер та планує подальший шлях. Новий відрізок шляху, який мав подолати ровер, виявився піщаним насипом або поперечний еоловий хребет (transverse aeolian ridge), яких на Марсі насправді багато. І на шляху марсохода, команда «К'юріосіті» зіткнулася з відмовою ровера рушати далі.

Зображення з лівої навігаційної камери марсохода, яке він отримав на свій 3556 сол або 7 серпня за земним календарем. NASA / JPL-Caltech

Марсохід, загрузнувши колесами у піску, автоматично зупинив свій двигун. За словами команди місії, передчасна зупинка руху значно краще, ніж намагатися прорватися і потенційно забуксувати глибоко в піску. Тож тепер дослідники зайняті плануванням руху в обхід цієї ділянки. «К'юріосіті» має відійти на кілька метрів вбік, де пісок має бути тоншим, а отже легшим для руху. Втім, команда вже готуюється до нової перешкоди у вигляді великого каменю, який «К'юріосіті» вже бачить через свої камери.

Також нещодавно ми розповідали, як «К'юріосіті» відшукав у зразках ґрунту Марса органічні молекули, а найцікавіші світлини, зняті ровером ми зібрали у статті «Селфі, ілюзії та панорами».