Марсіанський сейсмограф вимкнули перечекати пилову бурю

Команда станції InSight вирішила зупинити роботу сейсмографа SEIS на Марсі принаймні на два тижні. А все через те, що сейсмограф все ж настигла пилова буря, яка вирувала неподалік, значно знизивши і так вже низький рівень сонячної енергії, які могла для його роботи збирати станція. Про це на своєму сайті повідомляє NASA.

NASA / JPL-Caltech

Нещодавно у NASA повідомили, що прийняли рішення подовжити наукову програму станції InSight, а саме сейсмографу SEIS, який з 2018 року фіксує на планеті марсотруси та іншу сейсмічну активність. Спеціалісти зазначали, що погода виявилася м'якшою, а тому енергії, яку і так в меншій кількості виробляють вже сильно запилені сонячні панелі станції, мало б вистачити до січня 2023 року. Втім, з'ясувалося, що масштабна пилова буря, яка пройшла у 3 з половиною тисячах кілометрів від модуля InSight ще 21 вересня, вже 3 жовтня наблизилася до станції.

Пил в атмосфері навколо став настільки щільним, збільшившись на 40 відсотків, що кількість виробленої станцією енергії за марсіанський день знизилася з 425 до 275 ват-годин. Однак згідно із даними, які передає орбітальна станція MRO за допомогою свого інструмента Mars Climate Sounder, який може вимірювати кількість пилу, шторм вже пройшов свою пікову фазу. На це ж вказують і знімки з камери Mars Color Imager. Тому команда InSight вирішила для економії енергії припинити роботу сейсмографа на два тижні — доти, поки не завершиться буря.

Бежеві хмари, які видно на цій мапі, — це пилова буря, яку зафіксували 29 вересня 2022 року камерою Mars Climate Imager на борту Mars Reconnaissance Orbiter. Точками вказано місця посадки марсоходів «Персеверанс», «К'юріосіті» та місії InSight. NASA / JPL-Caltech / MSSS

У NASA додають, що подібні пилові бурі на Марсі не рідкість, хоча і більшість з них припадає на початок зими. Наприклад, ми розповідали, як згідно із переданими про Червону планету даними з марсохода «Персеверанс», принаймні раз на день поруч із ровером проходили пилові вихори. Також через пил у зимову сплячку відправили китайський марсохід «Чжужун».

Що на Марсі робить сейсмограф?

☄️Завдяки йому планетологи почули падіння на Червону планету аж чотирьох метеоритів