Марсіанський сейсмограф продовжить роботу до січня

Команда станції InSight вирішила не припиняти роботу сейсмографа SEIS на Марсі. Як повідомляє видання Space.com, він зможе пропрацювати до січня 2023 року, чому сприяють погодні умови у місці посадки станції. Досі йому пророкували максимальний термін роботи до початку вересня цього року.

NASA / JPL-Caltech

Марсіанська погода, яка почалася м'якше, ніж очікували астрономи, дасть можливість сейсмографу SEIS місії InSight допрацювати принаймні до січня наступного року. Це означає більше даних про марсотруси та сейсмічну активність планети. Зараз станція виробляє менше однієї десятої потужності, яку мала при посадці на Марс у 2018 році, через запиленість своїх сонячних панелей. Тому вчені не очікували, що живлення вистачить на роботу сейсмографа та планували завершення місії наприкінці серпня чи початку вересня.

Щоб продовжити йому життя команда місії навіть відмовилася від алгоритмів захисту станції від збоїв: тепер при неполадках InSight вчені не зможуть оперативно відреагувати і виправити неполадки. А отже InSight може припинити роботу без можливості відлагодження у будь-який момент. Однак ще тоді NASA заявило, що їхньою метою є зібрати якомога більше наукових даних доти, поки InSight не втратить можливість працювати.

SEIS дійсно став дуже важливим інструментом для нашого розуміння Червоної планети.

Адже завдяки йому вченим вдалося