Інженери дистанційно покерували роєм тарганів за допомогою електродів і комп'ютера

Науковці створили цілий рій тарганів, електроди в тілі яких дозволяють керувати ними на відстані, спрямовуючи через комп'ютер рухатися у спільному напрямку. Такі тварини поєднують у собі користь програмованих роботів та переваги живих істот, здатних самостійно рухати кінцівками та обходити перешкоди на невідомій місцевості. На думку розробників, технологія членистоногих-кіборгів, якщо на них причепити потрібні датчики, може згодитися для розвідування місцевостей. Наприклад, шукати постраждалих людей під завалами. Опис технології оприлюднили на arXiv.

New Scientist / Youtube

Як відбувається керування кіборгами?

Система керування тарганами складається із кількох елементів. На спину кожної комахи чіпляють свого роду рюкзачок, який містить крихітний комп'ютер, антену для його зв'язку з основним комп'ютером та батарею для їх живлення. Команди про напрямок руху від центрального комп'ютера завдяки антені бездротово спрямовуються до машини на комасі, а та активує електрод у правому чи лівому чутливому органі таргана, змушуючи його рухатися вправо чи вліво, відповідно.

Керування рухом рою тарганів-кіборгів і краба. New Scientist / Youtube

Рій із 20 таких тарганів зумів успішно пройти тестовою ареною площею 3,5 квадратного метра, що імітувала пустельне середовище. При цьому центральний комп'ютер визначив кількох тарганів як лідерів, за якими решта самостійно слідували. Окрім того, що комахи самостійно визначали, як обходити перешкоди, завдяки чому інженерам не доводилося робити для цього складні розрахунки й програми, таргани ще й допомагали одне одному. Коли один із них застрягав чи перевертався, інші приповзали та допомагали його визволити. І цю поведінку теж не потрібно було програмувати. Далі вчені хотіли б поєднати у спільній роботі тарганів-кіборгів і краба-кіборга, якого створили у подібний спосіб і який міг би допомагати комахам.

Кого ще перетворювали на кіборгів