Дистанційно керовані таргани-кіборги отримали сонячні батареї

Японські інженери розв'язали проблему із розряджанням тарганів-кіборгів — мадагаскарських тарганів, оснащених модулем дистанційного керування. Їх додатково наділили сонячною батареєю, яка забезпечує вихідну потужність у 17,2 мілівата, чого достатньо для роботи модуля керування комахою. Сонячний елемент розмістили на животі та зробили достатньо гнучким, щоб тарган міг вільно рухатися, пишуть вчені у статті, опублікованій у npj Flexible Electronics.

Yujiro Kakei et al.  / npj Flexible Electronics, 2022

Yujiro Kakei et al. / npj Flexible Electronics, 2022

На мадагаскарських тарганів не вперше чіпляють «рюкзаки» з різним обладнанням, яке перетворить їх на кіборгів та дасть можливість керувати ними для різних завдань, що вимагають швидкості, мініатюрності та готових рішень пересування, подібно тих, якими від природи володіють таргани. І наступним кроком мало б стати забезпечення цього обладнання надійним джерелом живлення, чим і зайнялися японські дослідники у цій роботі.

Щоб тарганам було зручно, інженери використали 3D-моделі самок тарганів Gromphadorhina portentosa та завдяки їм створили зручні «рюкзаки» із контролерами руху для комах: вони через сигнали від вчених, передані по Bluetooth, стимулюють церки — парні придатки на черевці — і так змушують тарганів обертатися у потрібний бік. Живити цю систему мала б створена спеціально для тарганів сонячна батарея, яка може забезпечити енергією акумулятор. Це тонка плівка товщиною у 0,004 міліметра, яка покриває половину черевця таргана та забезпечує потужність у 17,2 мілівата.

Yujiro Kakei et al. / npj Flexible Electronics, 2022

Зручність такої амуніції для тарганів перевіряли на швидкості їхнього бігу та здатності стати на ноги, перевернувшись зі спини. Більш товста плівка вже заважала їхньому руху, а натомість тонка, що складається із клейких частин, що чергуються, і так не стримують рухливість комах.

Раніше ми вже розповідали про таких роботарганів. Наприклад, завдяки сингапурським вченим мадагаскарський тарган отримав інфрачервону камеру. З нею він зможе, наприклад, брати участь у пошукових операціях.