Астрономи роздивилися пейзаж лавового озера на вулканічному супутнику Іо

Завдяки спостереженням космічної станції «Юнона» астрономам вдалося відтворити пейзаж одного з лавових озер на вулканічному супутнику Юпітера Іо. Озеро Локі є кратером, наповненим лавою, що створює таку гладку поверхню, яка навіть відбиває сонячне світло. Посередині знаходиться група «островів», що також мають вулканічне походження. Їх «Юнона» детально сфотографувала під час двох найближчих обльотів Іо, а дані її спостережень за допомогою комп'ютерного моделювання вчені перетворили на анімацію, яку опублікувала Лабораторія реактивного руху NASA.

Анімація, яку створили науковці. NASA / JPL-Caltech / SwRI / MSSS

Анімація, яку створили науковці. NASA / JPL-Caltech / SwRI / MSSS

Що ще дізналися про Іо?

Дані для створення пейзажу Іо «Юнона» зібрала у грудні 2023 та лютому 2024 року, проходячи на відстані всього півтори тисячі кілометрів від поверхні супутника. У ці прольоти станція вперше сфотографувала північні широти Іо, а також, крім фото, зібрала дані про мікрохвильове випромінювання з поверхні. Ці спостереження виявили, що на полюсах Іо холодніше, ніж у середніх широтах, а її поверхня гладша, ніж поверхні інших великих супутників Юпітера, хоч і всіяна вулканами. Наразі науковці продовжують обробляти дані наближень «Юнони» до Іо, щоб більше дізнатися про історію формування супутника, яка розповість і про минуле Сонячної системи.

Нещодавні відкриття про Іо