Астероїд 2021 QM1 втратив статус небезпечного для Землі

Комплекс Дуже великого телескопа допоміг викреслити астероїд 2021 QM1 зі списку небезпечних для Землі. Завдяки новим даним вчені уточнили траєкторію астероїда та виключили імовірність зіткнення з ним у 2052 році. Про це повідомляє на своєму сайті Європейське космічне агентство.

Траєкторія руху астероїда. ESO / O. Hainaut

Траєкторія руху астероїда. ESO / O. Hainaut

29 серпня 2021 року обсерваторія Маунт-Леммон виявила навколоземний астероїд 2021 QM1. Його віднесли до групи Аполлона, оцінили діаметр від 35 до 80 метрів та вирахували, що один оберт навколо Сонця він здійснює за 691 день із перигелієм на відстані 75 мільйонів кілометрів та афелієм на відстані 382 мільйонів кілометрів. Так він перетинає орбіти Марса, Землі і Венери. І востаннє до нашої планети він наблизився того ж року, як його відкрили — 5 вересня 2021 він пройшов на відстані 2,68 мільйона кілометрів.

У список ризику 2021 QM1 потрапив через те, що ризик зіткнення його з Землею під час зближення у 2052 році оцінили як 1 до 3322. Втім, завдяки новим спостереженням Дуже великого телескопа (VLT), які провели 24 травня, вдалося уточнити його траєкторію та дійти висновку, що принаймні до кінця століття у список ризику об'єкт не повернеться. Натомість 22 березня 2052 2021 QM1 пройде на відстані понад 29 мільйонів кілометрів.

Зображення астероїда з Дуже великого телескопа. 2021 QM1 у 250 мільйонів разів більш тьмяний, ніж найтьмяніші зорі, які видно неозброєним оком. Його зоряна величина складає 27 (для порівняння, у Сонця це -27). ESA

Зображення астероїда з Дуже великого телескопа. 2021 QM1 у 250 мільйонів разів більш тьмяний, ніж найтьмяніші зорі, які видно неозброєним оком. Його зоряна величина складає 27 (для порівняння, у Сонця це -27). ESA

Наступне його наближення заплановане на 12 вересня 2038 року — він пройде на відстані 17,6 мільйона кілометрів від Землі. А списку ризику залишається ще 1378 об'єктів, імовірність зіткнення яких з Землею відрізняється від нуля.

Також раніше ми розповідали про славнозвісний астероїд Апофіс, радіолокаційні спостереження за яким виключили з ним зіткнення у 2068 році. А нещодавно NASA повідомило про тисячний навколоземний астероїд за останні 50 років, який вдалося відкрити за допомогою радарів. Більше про малі тіла Сонячної системи ми розповідали у нашому тексті.