«Юнона» надіслала своє перше фото Європи. Це супутник Юпітера

Космічна станція «Юнона», яка досліджує Юпітер, зробила свої перші знімки його супутника Європи. Вона здійснила обліт навколо Європи, наблизившись на відстань в 352 кілометри до супутника — це третє в історії космічних апаратів настільки близьке зближення. Отримані станцією фото NASA опублікувало на своєму сайті.

NASA / JPL-Caltech / SWRI / MSSS

29 вересня о 12:36 за київським часом космічна станція «Юнона» здійснила своє перше зближення із шостим за величиною супутником Юпітера. Вважається, що під кількакілометровою крижаною поверхнею Європи заточений солоний океан, а тому вона так приваблює астрономів. «Юнона» наблизилася на 352 кілометри до поверхні супутника, що є третім в історії космічних апаратів зближенням на відстань меншу, ніж 500 кілометрів. А ці фото Європи — взагалі перші за понад 20 років після того, як космічний апарат «Галілео» у 2000 році зустрівся з супутником.

Знімки станція робила за допомогою своєї камери JunoCam, що захопила супутник від півночі до екватора. Завдяки контрасту між світлом і тінню на термінаторі на знімку можна легко розрізнити особливості рельєфу Європи, тим паче, що роздільна здатність фото складає один кілометр на піксель. Також «Юнона» отримала можливість вивчити особливості криги на Європі за допомогою свого мікрохвильового радіометра MWR, зібрати дані за допомогою приладу для детекції енергетичних частинок JEDI та вивчити іоносферу супутника газового гіганта.

За 7,5 години «Юнона» повернеться на траєкторію зближення з Юпітером, але тепер час облітання гіганта станцією зміниться з 43 до 38 днів. А отримані «Юноною» дані використають для майбутніх місій, що відправляться досліджувати супутник. Це, до речі, не перша її зустріч з супутником Юпітера. Ми розповідали, як «Юноні» вдалося дістатися Ганімеда і навіть послухати його магнітосферу.

Космічна Європа

⛲Шлейфи водяної пари, що вириваються з південного полюса Європи, можуть походити з невеликих резервуарів води біля поверхні

✨А лід на її поверхні може світитися вночі під впливом високоенергетичних електронів магнітного поля Юпітера. Щоправда, поки це з'ясували лише в лабораторії

🧫Також планетологи вирахували необхідну для пошуку життя на Європі глибину буріння криги

А більше про космічні океани, заточені під поверхнями супутників і планет ми розповідали у матеріалі «Прихований океан».

термінаторі