У придатній для життя зоні ультрахолодного карлика відшукали надземлю

Астрономи виявили аж дві екзопланети-надземлі, що обертаються навколо ультрахолодного карлика М-типу LP 890-9. І одна з них, з огляду на її розміри та близькість до зірки, потрапляє у так звану придатну для життя зону, де тепла світила достатньо, щоб зберегти рідку воду на її поверхні. Планета LP 890-9c всього на 40 відсотків більша за Землю, а рік на ній триває приблизно 8,5 земного дня. Про відкриття вчені повідомили у журналі Astronomy & Astrophysics.

Комплекс телескопів SPECULOOS. ASTELCO Systems

LP 890-9 — це не дуже активний карлик М-типу на пізній стадії своєї еволюції, який має масу у 0,118 маси Сонця та ефективну температуру всього у 2 850 кельвінів. Втім, завдяки космічному телескопу TESS та наземній обсерваторії SPECULOOS навколо зірки вдалося відшукати дві екзопланети, які зробили LP 890-9 другою найхолоднішою зорею, що володіє планетами, після TRAPPIST-1. Однак цікавою зірка для астрономів є і з іншої причини: одна з двох планет, що обертається навколо, потрапляє у придатну для життя зону світила.

LP 890-9c допомогла відшукати наземна обсерваторія SPECULOOS. Планета належить до екзопланет типу надземля і є в 1,3 раза більшою за Землю за радіусом та принаймні у 25,3 раза масивнішою за нашу планету. Рік на LP 890-9c триватиме близько 8,5 земного дня, а випромінювання від її батьківської зорі на ній складає 0,9 земного, що дасть планеті можливість зберігати на поверхні рідку воду. Другою планетою є ближча до зорі LP 890-9b, яка обертається навколо світила за 2,7 доби та володіє радіусом у 1,3 земного і масою до 13,2 земної. Система знаходиться у 104 світлових роках від нас.

Землі біля інших сонць