У дзеркало космічного телескопа «Джеймс Вебб» влучив мікрометеороїд

Космічний телескоп імені Джеймса Вебба вперше зіткнувся із мікрометеороїдом. Невелике космічне тіло влучило в один із сегментів дзеркала телескопа. Аналіз збитків ще триває, однак NASA повідомляє, що попри дефект у даних, після коригування дзеркала його можна буде усунути. Про це агентство розповіло на своєму сайті.

NASA's James Webb Space Telescope / flickr

Телескоп нового покоління і наступник «Габбла» — космічний телескоп імені Джеймса Вебба - з 25 січня вже знаходиться на своїй науковій орбіті та готується розпочати роботу. Його дзеркало вшестеро більше за таке у «Габбла» і складається з 18 шестикутних сегментів, кожен з яких важить по 20 кілограмів.

«Джеймс Вебб» працює у другій точці Лагранжа системи Земля-Сонце і так само як інші космічні апарати, ризикує зустрічатися з космічним пилом і масивнішими тілами на кшталт метеороїдів. Для цього його, звісно, готували. Як пише NASA, ще на етапі проєктування передбачалося, що телескоп переживатиме такі зіткнення протягом всього строку своєї служби (очікується, що це буде принаймні 5-10 років). Крім того, кожний сегмент дзеркала «Джеймса Вебба» регулюється, а тому вплив від зіткнень можна буде компенсувати.

Сегменти дзеркала телескопа. NASA

Так команда телескопа повідомила, що вже довелося коригувати положення одного із сегментів дзеркала (С3), у який приблизно між 23 і 25 травня влучив мікрометеороїд. Агентство зазначає, що цей удар не був наслідком метеорного потоку, а випадковою подію. Дослідження зіткнення ще триває, але вже зараз фахівці роблять висновок, що внесок у дані, які передає телескоп незначний і його можна компенсувати. Тож запланований за тиждень початок наукової роботи телескопа лишається у розкладі космічного агентства.

Як справи у «Джеймса Вебба»?

🪞 На початку минулого місяця телескоп остаточно завершив вирівнювання своїх дзеркал