Телескоп «Джеймс Вебб» сфотографував Уран

Телескоп «Джеймс Вебб» отримав інфрачервоний знімок Урана. На ньому можна роздивитися кільця крижаного гіганта та його найбільших супутників. Світлину NASA опублікувала на своєму сайті.

Зображення Урана, яке отримав телескоп. NASA, ESA, CSA, STScI, Joseph DePasquale (STScI)

Зображення Урана, яке отримав телескоп. NASA, ESA, CSA, STScI, Joseph DePasquale (STScI)

Як в інфрачервоному світлі виглядає Уран?

Уран є незвичною для Сонячної системи планетою, адже обертається під кутом у 90 градусів до своєї орбіти. Окрім єдиного зближення апарата «Вояджер-2» у 1986 році, крижаний гігант досі спостерігають з відстані за допомогою наземних і космічних обсерваторій. «Джеймс Вебб» поглянув на Уран у лютому 2023 року, коли на північній півкулі планети триває весна.

За допомогою камери NIRCam, яка працює у ближньому інфрачервоному діапазоні, на знімку можна добре побачити 11 найзапиленіших кілець планети з 13. Також помітне збільшення яскравості на північному полюсі, яка може бути пов'язана з впливом Сонця, і яскраві хмари, які астрономи пов'язали зі штормом на Урані. Крім самої планети, на світлину потрапило і шість найбільших супутників Урана: Титанія, Міранда, Оберон, Умбрієль, Арієль та Пак.

Супутники Урана на фото «Джеймса Вебба». NASA, ESA, CSA, STScI, Joseph DePasquale (STScI)

Супутники Урана на фото «Джеймса Вебба». NASA, ESA, CSA, STScI, Joseph DePasquale (STScI)

Які ще кільця бачив «Джеймс Вебб»?

❄️Завдяки «Джеймсу Веббу» астрономи знайшли водяну кригу у кільцях кентавра Харікло, що обертається між Сатурном і Ураном