Палеонтологи описали нових динозаврів і назвали їх курками з пекла

Дослідивши скам'янілості з Північної Америки, датовані пізнім крейдовим періодом незадовго до масового вимирання, палеонтологи виявили новий вид динозаврів, яким дали назву Eoneophron infernalis — у перекладі з латинської це звучало б як «світанкова фараонова курка з пекла». Раніше рештки цієї тварини вважали молодою особиною зовсім іншого виду динозаврів. Про знахідку повідомляє Smithsonian Magazine, стаття опублікована у журналі PLOS ONE.

Три відомі ценагнатиди з формації Хелл-Крік: Eoneophron infernalis - зверху зліва, MOR 752 - знизу зліва, та Anzu wyliei - справа. Zubin Erik Dutta

Три відомі ценагнатиди з формації Хелл-Крік: Eoneophron infernalis - зверху зліва, MOR 752 - знизу зліва, та Anzu wyliei - справа. Zubin Erik Dutta

Чому обрали таку дивну назву?

Новий вид описали науковці Оклахомського університету з канадськими колегами, коли вивчали скам'янілості з формації Хелл-Крік («Пекельний струмок»). Раніше їх класифікували як ще молоду особину ящеротазового динозавра роду Anzu родини подібних до птахів ценагнатид (Caenagnathidae), який мав розміри приблизно як сучасні страуси і володів довгим хвостом. Однак при ретельному вивченні збереженої кістки нижньої кінцівки науковці помітили, що тварина розмірами з індичку насправді вже була дорослою на момент смерті, оскільки її кістка вказувала на разюче сповільнення росту в останні роки життя. Водночас величина особини була суттєвою більшою за інший відомий рід ценагнатид. Це проміжне положення змусило вчених визнати, що насправді вони мають справу з раніше неописаним видом і родом. Його назву склали із кількох слів: «eo», що з давньогрецької означає світанок, Neophron — що є латинською назвою стерв'ятників, яких іноді називають фараоновими курками, та від латинського слова infernum — пекло, за назвою формації.