Нічний Марс засвітився зеленим

Астрономи вперше спостерігали зелене світіння атмосфери на нічному Марсі. Так світиться кисень, який формується на висоті 50 кілометрів над планетою. Це світіння було б видиме людському оку з Марса за ясного неба, пишуть фахівці Європейської космічної агенції. Стаття про явище опублікована у Nature Astronomy.

Художнє зображення світіння Марса. ESA

Чому Марс засяяв?

Світіння виявив європейський орбітальний апарат Trace Gas Orbiter (TGO) на висоті 400 кілометрів над планетою. Як відзначають вчені, марсіанське світіння подібне за виглядом на земні полярні сяйва, але виникає не через взаємодію сонячних частинок із магнітосферою Землю, а через рекомбінацію атомів кисню у діоксиген (молекулу кисню, O2). Вдень, під впливом сонячного світла, молекули вуглекислого газу розщеплюються, а утворені під час цього атоми кисню мігрують на нічний бік. Тоді, на висоті 40-60 кілометрів, вони рекомбінуються та випромінюють світло. Відкриття цього світіння допоможе астрономам краще зрозуміти динаміку атмосфери Марса, а також вміст у ньому кисню, що стане у пригоді для планування майбутніх місій на планету.

Як ще світиться Марс