Арабська станція Al Amal записала річне світіння Марса в ультрафіолеті

Команда арабської космічної станції Al Amal, яка займається дослідженням Марса, показала як атмосфера Червоної планети змінювала своє світіння в ультрафіолеті протягом року. Це серія зображень спектрометра EMUS, який стежив за випромінюванням марсіанського атомарного кисню та фіксував, як збільшувалася яскравість із наближенням планети до Сонця. Анімацію місія показала у своєму Twitter.

Al Amal або «Надія» є першою міжпланетною станцією Об'єднаних Арабських Еміратів, яка відправилася досліджувати атмосферу Марса. Вона прибула на орбіту у лютому 2021 і тепер команда місії показала, як світяться атоми кисню в атмосфері планети протягом земного року через взаємодію із сонячним світлом. З травня 2021 по травень 2022 за цим стежив спектрометр Al Amal EMUS (Emirates Mars Ultraviolet Spectrometer) на довжині хвилі у 130,4 нанометра. За цей час Марс наблизився до Сонця на відстань з 245,9 до 211,2 мільйона кілометрів. У послідовність знімків спеціально зібрали зображення з середини марсіанського дня, щоб показати, як збільшувався вплив Сонця на планету із наближенням Марса до світила.

Сонце також стало активнішим в останні місяці, з більшою кількістю сонячних спалахів, що ще більше збільшує яскравість ультрафіолетового світіння Марса. Плями світла, які ніби рухаються за планетою, є нерухомими зірками на небі, які здаються рухомими через те, що планета обертається навколо Сонця.

Більше про атмосферу Марса ми розповідали у матеріалі «Своя атмосфера».