NASA успішно запустило ракету SLS. Це старт програми «Артеміда»

NASA запустило ракету-носій SLS, яка відправляє у космос корабель «Оріон» у рамках програми «Артеміда». Це була третя спроба після серії переносів. Запуск відбувся о 8:50 за київським часом зі стартового комплексу у Космічному центрі імені Кеннеді. Доставлений за допомогою SLS «Оріон» проведе більше місяця у космосі, облетівши за цей час наш супутник і затим маючи повернутися на Землю. Трансляцію запуску агентство вело на своєму каналі.

Надважка ракета-носій SLS (Space Launch System) доставила у космос корабель «Оріон», що подолав відстань у 450 000 кілометрів від Землі та вже направляється в бік Місяця принаймні на тиждень. Політ зайняв дві години та пройшов без труднощів: «Оріон» з десятьма кубсатами SLS вивела на навколоземну орбіту, а затим — на траєкторію в напрямку Місяця, після чого другий ступінь ракети відділився. Якщо все пройде успішно, «Оріон» залишатиметься у космосі довше, ніж будь-який інший космічний корабель, повернувшись на Землю без стикування з МКС за понад 40 днів перебування у космосі, двічі облетівши Місяць.

Запуск безпілотний, однак на борту «Оріона» є пара манекенів Хельга і Зохар, з усіма необхідними для відстеження людського здоров'я датчиками. Також SLS доставить десяток супутників-кубсатів, які мають відділитися за кілька годин після запуску.

Цього разу запуск знову довелося відкладати — запланованим часом було 08:04 за Києвом. Однак через проблему з несправним комутатором Ethernet відправку «Оріона» затримали. Перший пуск був намічений ще на 29 серпня, однак через витік водню його перенесли і наступної назначеної дати — 3 вересня.

Місія «Артеміда-1» — це перший політ у рамках програми «повернення людей на Місяць», яку оголосило NASA. На навколомісячній орбіті планують побудувати міжнародну орбітальну станцію Lunar Gateway, що стане основою як для подальшого освоєння нашого супутнкиа, так і для більш далеких космічних польотів. Нещодавно на гало-орбіту, де її планують будувати, у другій точці Лагранжа системи Земля-Місяць дістався кубсат CAPSTONE.