Космічний корабель «Оріон» здійснив свій найближчий обліт Місяця

Космічний корабель «Оріон» пройшов найближчу до Місяця точку своєї траєкторії. Він наблизився до поверхні нашого супутника на відстань 128 кілометрів, а відтак вмикнув двигуни, щоб відправитися на дальню ретроградну орбіту (DRO), яка є більш стабільною. Як заплановано на цьому етапі місії «Артеміда-1», у DRO корабель лишатиметься до 1 грудня. Потім «Оріон» планують повернути на Землю до 11 грудня. Трансляцію зближення з Місяцем NASA вело на своєму каналі.

ESA

Корабель «Оріон», запуск якого відбувся 16 листопада, вже потрапив під гравітаційний вплив нашого супутника та пройшов на мінімальній відстані від нього — 128 кілометрів над поверхнею. Зближення потрібне для того, щоб вивести «Оріон» на більш стабільну дальню ретроградну орбіту Місяця (distant retrograde orbit, DRO), яка знаходиться на відстані 64 тисяч кілометрів від супутника. Під час зближення корабель запустить свій основний двигун, який скоригує його траєкторію та дозволить вийти на DRO за чотири дні. Як планує NASA, на цій орбіті «Оріон» пробуде тиждень, після чого повернеться знову на Землю — до 11 грудня.

Запуск «Оріона» є стартом місії з повернення людей на Місяць «Артеміда». Політ безпілотний, однакіз парою манекенів та експериментів на борту, щоб у 2024 до Місяця вже могла відправитися пілотована місія з астронавтами. На навколомісячній орбіті планують побудувати міжнародну орбітальну станцію Lunar Gateway, що стане основою як для подальшого освоєння нашого супутника, так і для більш далеких космічних польотів. Зокрема у можливу локацію для її розгортання, другу точку Лагранжа системи Земля-Місяць, вже дістався супутник CAPSTONE, аби розвідати умови на ній.