«Джеймс Вебб» сфотографував «Стовпи творіння». Там народжуються зорі

Новим результатом роботи космічного телескопа «Джеймс Вебб» стала яскрава область зореутворення — «Стовпи творіння». Зорі народжуються у щільних газопилових хмарах, з яких складаються ці «стовпи», а завдяки «Джеймсу Веббу» астрономи змогли роздивитися їх детальніше, «зазирнувши» за них в інфрачервоному діапазоні. Нові світлини NASA опублікувало на своєму сайті. За ними астрономи зможуть визначити ще більше молодих зірок, які народилися у «Стовпах творіння».

NASA, ESA, CSA, STScI; Joseph DePasquale (STScI), Anton M. Koekemoer (STScI), Alyssa Pagan (STScI)

«Стовпами творіння» називають величезні стовпи концентрованого пилу й газу в туманності Орла на відстані 6 500 світлових років від нас. Новий погляд на них у ближньому інфрачервоному діапазоні за допомогою камери NIRCam космічного телескопа «Джеймс Вебб» дозволив астрономам зазирнути за ці стовпи та роздивитися молоді зорі, які всередині них формуються, а також оцінити кількість газу та пилу у цьому районі. Молоді масивні зорі змушують ці хмари утворювати такі нерівні «верхівки», випускаючи надзвукові струмені. Червоний колір на зображенні видає молекули водню, які утворюються у «Стовпах», що допоможе вченим оновити складні моделі механізмів народження зірок. Вік молодих світил у цій області оцінюють всього у кількасот тисяч років.

Порівняння зображень «Стовпів творіння», які зробив у 2014 «Габбл» (зліва), та «Джеймс Вебб». NASA, ESA, CSA, STScI, Hubble Heritage Project (STScI, AURA); Joseph DePasquale (STScI), Anton M. Koekemoer (STScI), Alyssa Pagan (STScI)

Ця частинка космосу може здатися знайомою — і не дивно, адже ще у 1995 їх сфотографував «Габбл». А також «Стовпи творіння» можна послухати: NASA озвучило рентгенівські дані обсерваторії «Чандра», яка також спостерігала цю частину космосу.

Що ще «Джеймс Вебб» бачив у космосі?

💍Побачив аж 17 пилових кілець навколо екзотичної подвійної зорі Вольфа — Райє. До знімків «Джеймса Вебба» їх було видно всього два