Давня марсіанська ріка у кратері Єзеро виявилась глибокою і бурхливою

Нові зображення, які з Марса надіслав ровер «Персеверанс» засвідчили, що у кратері Єзеро в минулому планети могли текти глибоководні бурхливі річки. На них вказують особливості рельєфу, а також великі валуни, які міг занести у місцину лише потужний потік води. Своїми висновками фахівці місії поділилися на сайті NASA.

Фото останця Пайнстенд, яке зібрали з сотень світлин марсохода. NASA / JPL-Caltech / ASU / MSSS

Фото останця Пайнстенд, яке зібрали з сотень світлин марсохода. NASA / JPL-Caltech / ASU / MSSS

Що знайшов «Персеверанс»?

Вже третій рік марсохід «Персеверанс» досліджує на Червоній планеті кратер Єзеро. Завдяки світлинам, які робить ровер, планетологи мають можливість вивчати не лише, як виглядає сучасний Марс, а і його минуле. Наприклад, фото останця Кодьяк (Kodiak) на заході кратера вказали, що поруч з ним могло бути озеро. Тепер же, подорожуючи вглиб Єзеро, «Персеверанс» дістався регіону, в якому могла бути дельта давньої марсіанської ріки.

Нові фото ровер отримав поблизу віялоподібної структури, яку утворили осадові породи та водна ерозія. За його світлинами планетологи визначили, що подібний рельєф не міг утворити невеликий струмок. На їхню думку, регіоном протікав потужний потік води, звиваючись подібно Міссісіпі. На бурхливість річки вказують також і масивні валуни, якими всіяна місцевість. Як вважають вчені, їх принесло у регіон саме рікою.

Осадові породи і валуни, які могла принести давня марсіанська річка. Зображення є мозаїкою з великої кількості фото, отриманих марсоходом. NASA / JPL-Caltech / ASU / MSSS

Осадові породи і валуни, які могла принести давня марсіанська річка. Зображення є мозаїкою з великої кількості фото, отриманих марсоходом. NASA / JPL-Caltech / ASU / MSSS

На глибину річки вказують високі, хоча і понівечені вітровою ерозією, береги. Деякі осадові шари на останці Пайнстенд (Pinestand), який потрапив на світлину марсохода, сягають висоти у 20 метрів.

Раніше ми розповідали, як сусіду «Персеверанса» по планеті, марсоходу «К'юріосіті», вдалося знайти одне з найпереконливіших свідчень, що на поверхні Марса існувала вода. У кратері Гейл ровер сфотографував сліди хвиль, що могли лишитися від давнього озера.