Далекі хмари. «Юнона» допомогла створити 3D-модель хмар Юпітера

Створена 3D-модель. Gerald Eichstädt et al.

Вважається, що верхній шар хмар на Юпітері складається з аміаку, аміаку та сірки і водяної криги. І з 2016 року за ними стежить космічна станція «Юнона», яка принесла про газового гіганта Сонячної системи купу важливих даних. І тепер завдяки їй німецький вчений Геральд Айнштадт (Gerald Eichstädt) відтворив 3D-модель юпітеріанських хмар, які «Юнона» встигла сфотографувати у видимому світлі. Геральд помітив, що знімки, отримані «Юноною» містять ніби переміщення хмар, однак на його думку, це не їхня циркуляція, а особливості їхньої топографії.

Два знімки JunoCam, які використовувалися для моделювання. Час між ними складає близько чотирьох хвилин. Gerald Eichstädt et al.

Два знімки JunoCam, які використовувалися для моделювання. Час між ними складає близько чотирьох хвилин. Gerald Eichstädt et al.

За висоту хмаринок відповідає інтенсивність світла: яскравіші хмари знаходяться вище, а глибше світло вже поглинається краще, зокрема через метан. «Юнона» отримала потрібні для моделі знімки під час свого 43 обльоту Юпітера знаходячись на висоті близько 13 з половиною тисяч кілометрів над верхньою межею хмар. На відміну від наземних телескопів, лише «Юнона» здатна поглянути на Юпітер так близько, охопивши хмарні вершини під різними кутами.

Світлини «Юнона» зробила за допомогою своєї ширококутної камери Junocam, яка працює у видимому світлі та може спостерігати не лише за хмарами, а і за блискавками на планеті.

Europlanet / Youtube

Також нещодавно Юпітер потрапив на знімки нещодавно запущеного у космос телескопа «Джеймс Вебб». Своїм «інфрачервоним оком» телескоп побачив і пару супутників планети, і її яскраві полярні сяйва.

Супутниця Юпітера