Гра «The Legend of Zelda» й анімаційні фільми студії Ґіблі зробили молодих людей щасливішими, наділивши їх відчуттям відкриття чогось нового і сенсу життя. Хоча окремо гра та фільми вже покращували задоволеність життям в учасників дослідження, найбільший ефект мало саме їх поєднання. Тож саме воно може бути простим і доступним способом краще впоратися з повсякденним стресом для молодих людей, серед яких показники тривожності та депресії є найвищими з усіх вікових груп. Дослідження опублікували в JMIR Serious Games.
Чому саме ці ігри та фільми покращили ментальний стан людей?
Попередні дослідження вже вказували на те, що ігри з відкритим світом, такі як «The Legend of Zelda», можуть знижувати стрес. Однак у цих дослідженнях опитували людей, які вже регулярно грають в такі ігри, тож натомість науковці провели експеримент на понад 500 аспірантах. Їх випадково розподілили так, щоб вони або грали в «The Legend of Zelda», або дивилися культові фільми студії Ґіблі — «Мій сусід Тоторо» і «Відьмина служба доставки». Також частина учасників брала участь в обох активностях або не брала участі в них узагалі.
Як виявилося, просто проведення часу в грі з відкритим світом уже робило аспірантів щасливішими, а в поєднанні з ностальгією від фільмів це відчуття посилювалося. Основними факторами, які покращували стан людей після «The Legend of Zelda» і фільмів студії Ґіблі, були відчуття відкриття нового, внутрішнього спокою, розвитку власних навичок і сенсу життя. При цьому гра та фільми виявилися не просто способом відволіктися, а засобами для активного ескапізму — уникнення реального світу для того, щоб відновити ресурси. Хоча в надмірних кількостях ескапізм може негативно впливати на ментальне здоров’я, учасники дослідження не відчули цих негативних ефектів.
Як ігри впливають на ментальне здоров’я
🎮 Опитування понад 600 гравців у популярні комп’ютерні ігри показало, що проведення часу в іграх з відкритим світом, де є можливість досліджувати нове, покращує самопочуття.
👾 Найбільшу ностальгію викликали ті ігри, у які люди грали у віці 10 років. Це може підказати, які ігри матимуть на психіку людей найбільший позитивний вплив.
🚶♂️ А от китайський закон, покликаний зменшити час, який діти проводять за комп’ютерними іграми та соцмережами, зробив їх активнішими, що може позитивно вплинути на здоров’я.