Ін’єкція гіалуронової кислоти в око допомогла лікувати глаукому у тварин

Американські вчені розробили потенційний новий засіб для лікування глаукоми, що полягає в ін’єкції гіалуронової кислоти в око. Процедура допомогла успішно знизити внутрішньоочний тиск у піддослідних тварин, а ефект тривав протягом кількох місяців. Про це пишуть автори у статті журналу Advanced Science.

Мікроголка для ін’єкції гіалуронової кислоти. Gary Meek, Georgia Tech

Що таке глаукома?

Глаукома є найпоширенішою причиною незворотної сліпоти у світі, від цієї недуги страждає близько 75 мільйонів людей. Втрата зору в такому разі головно спричинена погіршенням функціональності зорового нерва, що часто пов’язано з надмірним внутрішньоочним тиском внаслідок порушення відтоку водянистої вологи ока. Тому лікування захворювання здебільшого полягає у підтриманні нормального тиску в очах. Це може бути щоденне використання очних крапель, яке є не надто зручним для пацієнтів. Або ж хірургічне втручання, яке супроводжується додатковими ризиками, але не завжди ефективне. Альтернативний варіант пропонують вчені з Технологічного інституту Джорджії.

У чому ідея вчених?

Дослідники припускають, що допомогти пацієнтам із глаукомою може ін’єкція маленької краплини, близько 50 мікролітрів, природного полімеру гіалуронової кислоти в супрахоріоідальний простір (СХП) ока, розташований поблизу його поверхні. Всередині ока речовина набуває форми гідрогелю та утримує відкритим канал СХП, що дає змогу водянистій волозі ока безперешкодно протікати.

Процедура покликана зробити лікування комфортнішим для пацієнтів. Голка, якою проводять ін’єкцію, має довжину меншу за міліметр, а укол триває менш як дві хвилини, включно з анестезією та очищенням місця ін’єкції.

Яка ефективність такого лікування?

Досліди на тваринах продемонстрували довготривалий ефект від втручання. Кролики після ін’єкції мали стабільний внутрішньоочний тиск протягом чотирьох місяців. При цьому у них не помітили жодних ознак запалення внаслідок процедури. Однак перед дослідами на людях необхідно провести додаткові дослідження на тваринах, щоб упевнитися в безпеці методу.

Також надалі науковці планують вдосконалити технологію, модифікуючи гіалуронову кислоту, щоб спромогтися принаймні шестимісячного позитивного ефекту лікування. Це означатиме, що пацієнтам достатньо буде відвідувати лікаря двічі на рік.

Потенційним лікуванням глаукоми може також стати генна терапія, ефективність якої продемонстрували на мишах. А ін'єкція в око може рятувати не лише від сліпоти через глаукому, а й унаслідок дегенерації фоторецепторів, якщо це ін'єкція живими клітинами.

Фото в анонсі: Rob Felt / Georgia Tech