В Англії знайшли гребінь із людського черепа віком дві тисячі років

Британські археологи натрапили під час розкопок на артефакт, зроблений із кістки людського черепа, який датували залізною добою (750 рік до нашої ери-43 рік нашої ери). Він виглядає як невеликий гребінець, однак його скоріше використовували як амулет. Про знахідку повідомляє Лондонський музей археології.

Гребінь із людського черепа. MOLA

Гребінь із людського черепа. MOLA

Що вказало на призначення гребеня?

Гребінець, який знайшли біля Кембриджу, має прямокутну форму із заокругленими краями та зубцями з одного боку. Спершу дослідники не побачили в ньому нічого незвичного як для гребеня того часу. При його детальнішому вивченні з'ясувалося, що предмет створили з частини людського черепа, але це не найбільша дивина, оскільки раніше на локації знаходили й інші предмети залізної доби з людських решток, як-от інструменти для чищення шкур тварин із кісток людських кінцівок, та два інші гребені з людських черепів.

Науковець із гребенем з людського черепа. MOLA

Науковець із гребенем з людського черепа. MOLA

Науковців здивувало, що зубці гребеня не мають слідів зносу, тобто його не використовували для розчісування чого-небудь. Натомість він має посередині отвір, що вказує на те, що предмет могли підвішувати й носити, наприклад, як амулет. Можливо, череп, із якого його створили, належав важливій людині й символізував її після смерті.

Реконструкція вигляду гребеня з людського черепа. MOLA