Увага до рослинності на природі зменшила відчуття стресу

Люди, які звертали більшу вагу на різноманіття рослинності на природі, краще впоралися зі стресом, пригнітивши негативні переживання й посиливши позитивні. Науковці роблять висновок, що багатше біорізноманіття сприяє кращому самопочуттю людини, однак лише за умови, що вона його помічає. Про таке автори пишуть у статті журналу PLOS ONE.

Кадри з відео з різним ступенем біорізноманіття. Simone Farris et al. / PLOS ONE, 2024

Кадри з відео з різним ступенем біорізноманіття. Simone Farris et al. / PLOS ONE, 2024

Як природа вплинула на самопочуття людей?

Попередні дослідження вже вказували, що багатше біорізноманіття краще впливає на самопочуття, однак цим твердженням бракувало експериментального підтвердження. Прагнучи перевірити це, науковці Університету Шеффілда та Університету Дербі залучили 372 добровольців. Спочатку учасникам спричинили легкий стрес вмиканням раптового гучного сигналу пожежної сигналізації, а відтак демонстрували фрагмент із 360-градусного відео з лісової галявини, яке змінили, щоб воно відображало рослинність чотирьох різних ступенів біорізноманіття.

Як показало наступне обстеження, негативні переживання у всіх учасників знизилися після перегляду відео, незалежно від ступеня біорізноманіття в ньому. Однак позитивні переживання посилилися головно у тих учасників, які помічали більше різних квітів і дерев. Це наводить на думку, що ширше біорізноманіття та увага до нього справді сприяють позитивним емоціям, тому це ще одна причина частіше навідуватися до природи.

• Прогулянки та споглядання дерев також виявилися позитивно пов'язаними з розвитком мозку у дітей.